lustre, aplice, corpuri de iluminat, sisteme de iluminat, plafoniere, spoturi, veioze, lampadare, lustre on line, iluminat interior, corpuri de iluminat exterior, lustra, Globo
lustre, aplice
Cauta dupa

ISTORIC lustre cristal Bohemia Artglass

Istoricul poate fi văzut şi înţeles din două puncte de vedere diferite. Pe de-o parte, este vorba despre istoricul luminilor în general, mai ales în Boemia – iar de cealaltă parte este vorba despre dezvoltarea companiei ARTGLASS s.r.l. Candelabrele panda...

Istoricul poate fi văzut şi înţeles din două puncte de vedere diferite. Pe de-o parte, este vorba despre istoricul luminilor în general, mai ales în Boemia – iar de cealaltă parte este vorba despre dezvoltarea companiei ARTGLASS s.r.l. Candelabrele pandantive îşi au originea în nevoia de a se oferi mai multă lumină în cadrul evenimentelor pompoase ce aveau loc la curţile nobililor, iar soluţiile inovatoare în acest sens datează încă din secolul al 16-lea. Experienţa bogată în tăierea şi şlefuirea cristalelor de munte şi a pietrelor semi-preţioase au pus bazele suspendării acestora în pandantive luminoase. Mai mult, prezenţa lumânărilor aprinse pe aceste candelabre de cristal multiplica efectul luminii şi sporea efectul artistic, creând oportunitatea pentru instalarea candelabrelor italiene la cele mai importante curţi europene. Cu precădere în secolele al 17-lea şi al 18-lea aceste candelabre atrăgeau atenţia şi interesul regilor francezi şi erau instalate în castele precum Fontainebleau şi Versailles. Strălucirea acestor lumini era subliniată şi de argint, sau – foarte adesea – de cadre aurite de erau suspendate aceste pandantive.

 

Procesul de producţie era cât se poate de costisitor, prin urmare tehnologia a trebuit schimbată. În Franţa, tradiţia italiană a fost înlocuită de o producţie de candelabre cu elemente decorative făcute din sticlă. Primul producător a fost Bernardo Perrotto, un cunoscut meşteşugar al sticlei, de origine italiană, care a fondat în 1662 un atelier de prelucrare a sticlei în Orleans. Atât compoziţia, cât şi tipul decoraţiunilor urmau design-ul tradiţional al candelabrelor  italiene, dar abordarea franţuzească era puternic influenţată de arta barocă. Era o diviziune clară a muncii: meşterul sticlar se concentra pe producţie, în vreme ce formele şi modelul erau dezvoltate de către designer-ul decorator, care urma stilul artistic al epocii.

Începuturile producţiei de candelabre din cristal în Bohemia datează încă din anii 1700. Erau produse exclusiviste cu origine în tradiţia italiană. Cel mai vechi produs ceh era candelabrul de la Favorite Chateau din Baden Baden. A fost creat în atelierele de sticlărie deţinute de ducele Julius Franz von Sachsen-Lauenburg, admirator al artei bazate pe manufactura din sticlă. Acesta deţinea şi conacul Zákupy şi, conform arhivelor, atelierele de prelucrare a sticlei au fost întemeiate în 1687. În timpul urmaşilor acestuia interesul pentru candelabrele din cristale cehe a crescut foarte mult, astfel încât acestea au ajuns să fie prezente în reşedinţe din Moscova, Bruxelles, precum şi alte oraşe europene. În secolul al 18-lea, candelabrele din cristale cehe au devenit un articol important pentru export. La sfârşitul primului sfert din secolul al 18-lea, producţia de candelabre din nordul Bohemie cunoştea o perioadă de maxim avânt.

La acea vreme un nou tip de candelabru – „lira” (fără tija centrală) – a fost introdus. Aceasta s-a petrecut cu ocazia încoronării împărătesei habsburgice, care a devenit regina Bohemiei în 1743, iar numele original de Maria Teresa l-a transformat în candelabru „de tip teresian”. De-a lungul dezvoltării dispozitivelor de iluminat suspendate de plafon se pot identifica două tipuri de bază – construcţia din lemn şi cea din metal. Începând cu mijlocul secolului al 18-lea proporţia de sticlă din candelabre a crescut în mod semnificativ. În acea perioadă toate candelabrele din sticlă cu braţe decorate cu bule de aer în formă de spirală, aşa zisele filigrano soffiato – sau aer filigranat – au cunoscut o dezvoltare foarte mare, ceea ce le-a adus meşteşugarilor cehi recunoaşterea pentru manufactura lor desăvârşită. Cu toate acestea, cel mai mare număr de decoraţiuni pandantive este întâlnit la începutul secolului al 19-lea prin intermediul atelierelor de prelucrare a sticlei şi a magazinelor de presare a  acesteia din munţii Jizera. Producătorii de sticlă aveau sediul cu precădere în Smržovka, iar locuitorii din Smržovka care se ocupau cu tăierea ei au devenit maeştri şi profesori ai artei manufacturii sticlei şi în alte ateliere, cum ar fi în Harrrachov.

Candelabrele din cristale cehe, exportate în Scandinavia la începutul secolului al 19-lea, au răspândit faima manufacturierilor cehi şi – într-o anumită măsură – a influenţat şi producţia scandinavă. Mai mult, acestea erau foarte admirate în cadrul expoziţiilor industriale – de exemplu la Praga în 1828, la Viena în 1845 şi 1873, unde, pe lângă manufacturierii din Jablonec, şi cei din Lučany şi Smržovka şi-au prezentat arta. Cea mai admirată exponată a fost candelabrul cu rubine, făcut de Josef Riedel din Polubný. La sfârşitul secolului al 18-lea şi începutul secolului al 19-lea, manufacturierii cehi de candelabre de cristal pandantive au preluat diferite tipuri de design-uri decorative de la candelabrele italiene şi franţuzeşti, iar producţia cehă a devenit un grup distinct în cadrul candelabrelor europene ale epocii, ceea ce subliniază încă odată importanţa producătorilor de sticlă cehă. E drept că istoria companiei ARTGLASS s.r.l. nu este foarte lungă, dat fiind faptul că în 2013 aceasta va sărbători cea de-a douăzecia aniversare de la înfiinţare. Chiar la început, compania producea doar componente de metal pentru manufacturierii de candelabre din împrejurimi. Cu toate acestea, era doar o chestiune de timp până la începerea unei serii complete de candelabre proprii. ARTGLASS s.r.l. a avut sediul iniţial în Černá Studnice, un sătuleţ care s-a dezvoltat în secolul al 17-lea în vecinătatea unui han tradiţional, construit pe drumul comercial principal ce făcea legătura între Turnov şi regiunea Železný Brod prin munţii Černostudniční ce dădeau spre Silesia. La începutul secolului al 18-lea, sătuleţul era casa descendenţilor lui George Wanderer Fischer, un important pictor pe sticlă. Pe lângă îndeletnicirile de fermieri, sătenii lucrau şi în ateliere de sticlărit, unii dintre aceştia fiind ţesători, mai târziu tăietori de pietre, mai apoi de sticlă şi în final meşteri sticlari. Černá Studnice este situată lângă Jablonec nad Nisou, oraşul cunoscut în întreaga lume pentru produsele deosebite de sticlă şi pentru bijuteriile din sticlă. Ambele localităţi împărtâşesc multe caracteristici comune, precum dezvoltarea lor strâns legată de istoria prelucrării sticlei, şi folosirea conceptului de sticlă drept compus de bază în producţia de bijuterii de sticlă şi candelabre. Iată deci cum compania împrumută din istoricul local de 300 de ani de fabricare a dispozitivelor luminoase, legând cu succes tradiţia cu nourile trend-uri şi tehnologii, ce vor fi explicate în detaliu în secţiunea despre prezent.

 

PREZENT

 

Modernă, dinamică şi de succes – acestea sunt caracteristicile societăţii ARTGLASS s.r.l. din zilele noastre. În ultimii ani volumul producţiei s-a multiplicat de mai multe ori, şi oferta s-a extins nu numai cu noi tipuri de dispozitive şi componente luminoase, ci şi cu noi tehnologii moderne, în concordanţă cu cerinţele de protecţia mediului. În consecinţă, în 2008 ARTGLASS şi-a mutat o parte a producţiei în noua locaţie din centrul oraşului Jablonec nad Nisou. În momentul de faţă compania oferă mai bine de 1000 de tipuri de produse de iluminat, în special candelabre pandantive – cu braţe din metal sau din sticlă, precum şi produse de iluminat plafon sau coş, candelabre turnate şi de tip Maria Teresa. Recent, ARTGLASS s.r.l. îşi dezvoltă gama de produse şi oferă noi tipuri de dispozitive luminoase create după tehnologia de ultimă generaţie – ex. LED. Altele – părţi indivizibile ale producţiei sunt cu siguranţă dispozitivele luminoase particularizate şi candelabrele speciale create pentru anumiţi clienţi – puteţi vedea exemple în secţiunea „Referinţe”.

Compania utilizează tehnologii moderne, în concordanţă cu cerinţele de mediu. Marele nostru avantaj (care ne deosebeşte de ceilalţi competitori) este manufactura componentelor din metal sau din sticlă. Pentru a crea modele şi design-uri noi într-o manieră confortabilă, software-ul de ultimă generaţie 3D (SolidWorks) este aplicat pentru a crea moduri 3D – astfel încât clienţii să poată vedea cum se creează produsul în mod instant. În ultimii ani, ARTGLASS s.r.l. s-a transformat într-o companie modernă şi de succes, şi a devenit un jucător important pe piaţa dispozitivelor luminoase. 

« inapoi

corpuri de iluminat, lustre, aplice, lampadare, veioze, plafoniere, spoturi, pendule, becuri, corp iluminat, lustra, sisteme de iluminat, Globo, Eglo, Tilago, Brilliant, Rabalux
Copyright © 2010 - 2011 SC Evalight SRL. Toate drepturile rezervate.
Webdesign by Icetech
lustre, aplice pe facebook lustre, aplice pe twitter